IntroDuction

Bersembang dengan Karim (part 19)

Glitter Text Live - http://www.glittertextlive.com

haruskah ku terus melayani perasaan.. kerana ku tahu ini hanyalah khayalan.. cintamu padaku haruskan aku teruskan.. kerana ku tahu dirimu sudah berteman.. apakah ertinya...??? sila sambung.. hikhik.. lagu diatas tiada kene mengena ngan ini cerita.. itu hanyalah mukaddimah sahaja.. tiada berkenaan dengan yang hidup atau pun yang telah meninggal dunia yer.. harap paham.. hmmm.. aku.. aku... eh nape ngan aku??? dilamun chenta ke..?? ahakss perghh best tul persoalan tu... asal layan lagu jiwang je terus dikatakan dilamun chenta.. tuduhan tak berasas langsung ahakss.. ehh.. apeda aku membebel nih.. tido la oit..!! da kul bape nih.. sok kan nak keje.. keje2 juge.. memalam overtime sikit.. mukan senang nak ngedate nih.. memalam jer bawu leh jumpe.. hikhik.. uikk..!! jumpe syape tu.. haaaaaaaaaaa...... ala.. jumpe chentaku la.. syape lagi.. hihi.. tp.. die tau ke.. hehe tau kot..

uikk.. tengah berchentan ke aku nih.. pelik2.. asal tengah malam je sinyum sowang2.. gile ape.. mane ade sinyum sowang2.. aku senyum dengan lappy aku la.. ko sebuk sangat pehalll..!! ikut suke aku la.. yang penting happy.. ohh happy2 day... huhu.. papepun tak kesah la kan.. aku rase bahagia sekarang.. sok tak tau lagi.. so tak payah pikirkan hari esok.. hari ini lagi penting.. sebab ape yang dah berlaku hari ini belum tentu akan berlaku pada esok hari.. dan mungkin takkan berulang lagi... dann mungkin juga akan terkesan di hati.. mungkinn.. so hargailah hari ini.. kerana esok belum tentu milik kita.. kan kan kan.. hihi.. sebelum terlena malam ini.. hihik ayat kan main lagi.. ingin ku pesan sekali lagi.. hargailah hari ini.. hehe..

cukup la tu.. sikit2 udah le.. penat dah ni.. elelele tak pe sok masuk keje lambat.. leh tido lambat2.. nak ngedate dulu nih.. kang bising lak orang tu.. huhu... uik..!! orang itu..??? syape??? jeng jeng jeng.. nantikan la kemunculannya... huhu.. ala ade la orang tu.. mane leh bgtau kan.. hmm..Sesungguhnya rase suke, cinta, sayang dan rindu itu hanyalah untuk Dia aje..untuk Dia yang menganugerahkan perasaan ini pada setiap hamba-Nya.. Dia yang menentukan segalanya.. andai sudah ditakdirkan begini.. aku terima dengan rase redha.. ape yang berlaku itu sudah disuratkan olehnya.. dan andai ditakdirkan aku berkasih dengannya.. aku terima dan akan kubahagiakannya.. dan aku berharap.. cinta ini hadir bukan kerana nafsu dan bukan jua kerana syaitan yang menyesatkan.. sesungguhnya Allah telah menganugerah kan hati ini untuk mengasihi bukan untuk membenci... dan bukan jua untuk dilukai atau melukai... terima lah setiap ape yang telah disuratkan dengan rasa syukur... Alhamdulillah..


YA ALLAH...

Engkau mengetahui bahawa hati-hati ini telah berkumpul kerana mengasihi-Mu,

Bertemu dan patuh (perintah) Mu,

Bersatu memikul beban dakwah-Mu,

Hati-hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulatkan dan menyokong syariat-Mu,

Maka eratkanlah YA ALLAH akan ikatannya.....

Kekalkan kemesraan antara hati-hati ini,

Tunjukkan kepada hati-hati ini jalan-Nya (yang sebenar),

Penuhkan hati ini yang tidak kunjung malap,

Lapangkanlah hati-hati ini dengan limpahan iman dan keyakinan

Dan keindahan tawakkal kepada-Mu

Hidup suburkan hati-hati ini dengan ma’rifat (pengetahuan sebenar) tentang-Mu,

(Jika engkau mentaqdirkan mati) maka matikanlah pemilik-pemilik hati ini,

Sebagai para syuhada’ dalam perjuangan agama-Mu,

Engkaulah sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik pertolongan..

YA ALLAH perkenankanlah permintaan ini..

YA ALLAH restulah dan sejahterakanlah junjungan kami

Nabi Muhammad S.A.W, keluarga da para sahabat Baginda sekalian..

Aminn....


Thanks to 'E'

0 Responses